Min kamera

Kamerahus: Nikon D7000
Objektiv: 18-105 mm
Egenskaper:

    CMOS-bildsensor i DX-format med 16,2 megapixel ger verklighetstrogna bilder med klara färger, reducerat brus och mjuka tonövergångar.

    Hög ISO-ljuskänslighet (100–6 400) – kan utökas manuellt till 25 600 med Hi2-inställningen. Du kan använda kortare slutartider så att bilderna blir detaljrika med minimalt brus när du fotograferar motiv som rör sig snabbt eller tar bilder i svagt ljus. Kameran har en automatisk ISO-inställning.

    Bildbearbetningsenhet med EXPEED 2: optimerar kamerans tekniker för överlägsna prestanda och maximal bildkvalitet med minimal energiförbrukning.

    Slitstark design: robusta men lätta skydd på ovan- och bakdelen i magnesiumlegering och miljöanpassat förseglade fogar som skyddar kameran mot damm och fukt.

    Sökare med cirka hundraprocentig täckning och cirka 0,94x förstoring för exakt komposition.

    Slitstark slutarenhetGer exakt slutarkontroll och enastående tillförlitlighet med en slutartid på upp till 1/8 000s och blixtstyrning på upp till 1/250s.

    Dubbelt SD-minneskortsfack: för ökad flexibilitet. Använd det andra kortet när det första är fullt eller spara stillbilder på det ena och filmer på det andra. SDXC-kompatibelt.

    Knivskarpt autofokussystem med 39 punkter med nio sensorer av korstyp i mitten. Ger snabb och exakt autofokustäckning i hela bilden. Fyra AF-områdeslägen, till exempel 3D-följning, ger skarpa resultat vare sig ditt motiv befinner sig utanför bildens mitt, rör sig snabbt eller fullständigt oförutsägbart.

    2 016-pixlars RGB-mätningssensor ger mycket noggrann mätning för exakta exponeringar och precisa data för kamerans system för motividentifiering, vilket optimerar exponering, autofokus och vitbalans omedelbart innan slutaren utlöses för skarpa bilder.

    6 bps serietagning: fångar snabba rörelser med sex bilder i sekunden.

    Snabb respons: nästintill ögonblicklig starttid och en slutarfördröjning på cirka 0,052 sekunder.

    D-Movie – filmklipp i full HD (1 920 × 1 080): med den särskilda filmknappen kan du blixtsnabbt fånga vackra högupplösta filmklipp (i HD). Med AF-F-läget är allt i fokus medan du fotograferar. Det går att ansluta en extern mikrofon till kameran så att du kan spela in stereoljud av hög kvalitet. Med enkla redigeringsfunktioner kan du redigera dina klipp direkt i kameran.

    Med den stora högupplösta LCD-monitorn på 7,5 cm (3 tum) och 920 000 punkter och förstärkt glas är det lätt att visa viktig kamerainformation och ett rent nöje att granska och redigera dina foton och filmer.

Jag är personligen jättenöjd med kameran! Jag har inte lärt mig hela kameran men den har väldigt mycket funktioner och jag har mycket i skolan så de blir som det blir.
I paketet jag köpte ingick kamerahuset, objektivet, liten kameraväska, Scott Kelbys första fotobok och jag köpte ett minneskort.
I princip alla bilder jag lägger upp på bloggen är fotade med D7000.

Kommentarer
Postat av: SARA'S HEMLIGHETER

Hej! Nu kör jag igång en tävling på min blogg, helgens bloggtips heter den & på söndag väljer jag ut hela FEM vinnare. Så ta chansen du också att bli länkad inför mina 1000-2000 besökare! :)



http://sarashemligheter.blogg.se/2012/january/helgens-bloggtips-andra-kommentarer-hanvisa.html#comment

2012-01-20 @ 14:39:35
URL: http://sarashemligheter.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0